Alla inlägg under november 2008

Av helmi - 27 november 2008 03:15

ja såhär kan det bli igår ringde m och hade låst ute sig från sina nycklar i skolan så vi satt uppe hela natten och kollade på skrotnisse hemma hos mig klockan blev kanske fyra innan jag sov och jag sov inget igårnatt idag fick jag reda på en jobbig grej men inte än att sacke dog i söndags det tog också ganska hårt jag var på teatern och hade möte sen rep sen gick jag tillbaka till skolan igen och lånade en klasskompis skrivmaskin sen lånade jag en annan klasskompis skrivmaskin för den första var inte helt bra sen gick jag hem och åt mackor så ser min dag ut och såna här dagar är så jävla tråkiga ush min syster ringde sen ringde min pappa för kanske andra gången i år och sa att s hade sagt att jag var orolig för honom och k men det är jag ju lite efter jag hörde vad k sa hon var ledsen. men det är ju inte alltid man får bestämma det sa hon med tårar i ögonen jag började skratta jag kände igen mig i allt hon sa det är mannen som ska ta beslutet och lämna kvinnan det är kvinnan som blir ledsen så är det så har vi sett våra föräldrar göra och dom på film det ska till och med kännas dumt att ifrågasätta. jag och pappa pratade ganska länge i telefonen sen såg jag att c hade ringt i lördags natt. varför såg jag inte det innan? varför hörde jag inte när det ringde sånt är bara onödigt att få reda på

vilken konstig vecka och den är inte slut än kommer det komma någon på öppet hus på lördag? jag är rädd för att det inte ska göra det jag hatar såna jävla jippon när man måste man tvingas att vara social jag kanske inte vill vara social just det bestämda datumet det känns bara pissigt att försöka men det kommer jag göra ändå förutfattade meningar ställa ut ett halvhjärtat propagandaprojekt en lång lista som jag har skrivit på lite olika skrivmaskiner upprörande är det också om man inte delar mina åsikter och tankar om allt som är otroligt blandade och man blir nästan arg när man läser det jag blir nästan arg själv när jag läser vad jag har skrivit


sen hittade jag en skrivmaskin i soprummet utanför mig så nu har jag ju faktiskt en men det dumma är att man måste koppla in den i väggen

Av helmi - 26 november 2008 21:53

så fort jag har en kalender börjar jag planera mer saker som jag annars hade gjort spontant, om jag inte har en kalender så skriver jag in saker som jag ska göra i mobilen


26 träffa stina

27 träffa emma, kostymmöte med karin

28 träffa stina och buller, syjunta skolan, martin kl sju

29 träffa anna-lotta

30 kostymmöte med karin, sunekväll agnes irene och kajsa

31 skoldisco på skolan

01 film med mamma, träffa agnes

02 åka till annaklara med stina, skola

03 pappa fyller år

04 möte med s, jobba

05 träffa emma

06 fika med irene träffa emma och kajsa

07 möte med s

08 bror och johannas inflyttningsfest

09 träffa martin

10 redovisning, jobba

11 klänning till föreställningen ska vara klar

12 möte med s

13 fota klänningen, vara kattvakt

14 kattvakt, fest hos maria

15 kattvakt, träffa syster

16 baka med bror och johanna

17 gatukonstmöte med ebba, hälsa på i huset

18 träffa irene, träffa madde

19 hänga konst pff

20 möte med s, jobba

21 utställning dômen, träffa ebba och linn

22 jobba på underjorden, vernissage pff, fest på underjorden

23 städa på pff, underjorden, hälsa på pappa

24 sy klart en klänning till erik, möte med s

25 träffa viktor, jobba

26 jobba, kostymmöte med karin kl 17, rep kl 18

27 träffa agnes, redovisning öppen skolaprojekt

28 föreställning, jobba

29 öppet hus på gk, loves utställning, pustervik

30 hänga teckningar på teatern

01 klimavmöte, jobba på hagabion, kollationering teatern, green shirt day

02 möte med s

Av helmi - 25 november 2008 11:02

på lördag är det öppet hus i göteborgs konstskola vi blev indelade i grupper och jag skulle göra ett projekt om propaganda jag kommer verkligen inte på nåt att göra jag och emil satte upp en banderoll som nina vill ta ner för det skymmer hennes sikt ner på gatan det är det enda jag har gjort de här två veckorna. vad gör man när man gör ett konstprojekt om propaganda? så jävla svårt.


jag somnade kl sju i morse lyssnade på air - pocket symphony


sen vaknade jag gick upp tog av mig alla kläder och la mig i badkaret och somnade igen

Av helmi - 25 november 2008 04:43

idag ringde mamma hon sa att sacke har dött min kusin som jag inte har sett sen farmors begravning jag satt och pratade med en klasskompis som var ledsen för att en vän till henne hade gått bort förra veckan vi pratade om hur bisarrt det känns när dom bara försvinner om döden vart fan tar dom vägen jag blev så jävla chockad har mått illa hela dagen det var nåt som inte kändes bra redan i morse jag tänkte först att det var den vanliga grundläggande berättigande ångesten som jag kände av lite väl mycket innan jag ens hade kommit upp ur sängen


jag vaknade av att jag höll mig själv hårt i armen och andra armen runt magen täcket virat runt ena benet och sa nej kunde inte sova på natten mellan söndag och måndag kom upp kl ett brev från kronofogden som tur var det inte mitt inte än men den dagen kommer väl så småningom


ingen jag kan referera till inget du


jag började sy på eriks klänning ebba och linn ringde och ville ha möte jag missade klimaxmötet och ockupationsmötet stannade hemma och väntade på dom när dom kom hem till mig tog dom fram grönsaker och gjorde jättemycket soppa det var skönt att inte bara tänka på döden jag tror inte ens ebba visste att han dog igår linn visste mamma låtsades som ingenting efter det obligatoriska lilla samtalet om döden och dess inverkan på dagens sköra postmoderna människor hon klappade mig på handen och log sen sa hon skulle du gå till den där affären och byta det där linnet idag? det är ju bara en dag kvar sen går det inte att byta längre jag ska också förbi stan idag när jag åker till s

det blev inget stormöte vi satt och pratade bara vi tre om nästa stora grej kanske blir det konstaktioner kanske blir det gatukonst eller körsång utklädda i kollektivtrafiken dom gick hem vid tolv jag bakade bröd och lagade mat och sydde klart eriks klänning

Av helmi - 13 november 2008 05:36

jag har inte kunnat sova på hur länge som helst har haft för mycket att göra klart och det vanliga som också tar en hel del energi


laga mat

äta maten

köpa mat till hugo

ge hugo mat

byta vatten till hugo

byta sågspån

vara kattvakt

svara i telefonen

borsta tänderna nån gång om dan

om jag har tur

föna och platta håret så att det inte blir en stor grej

sminka sminka om när jag sminkar för fort och det går åt helvette

ta på sig kläder

byta kläder

ta av sig kläder

knyta skor

stänga och öppna fönster

springa i trappor

släcka lampor

byta lakan och påslakan och örngott

ladda diverse batterier

betala räkningar

läsa oläsliga brev från försäkringskassan

läsa mejl

svara på mejl

skriva formella mejl

läsa sms

svara på sms

diska

städa

duscha

ta medicin

vattna blommor

låsa dörren

slänga gammal mat

tänka på vad man ska göra för lunch till nästa dag

öppna kylen och stänga den igen


berlinprojektet är klart


klänningen till teatern är klar


banderollen är klar


jag skulle ta en tablett mot magont idag men tappade den i handfatet och så försvann den ner i ett av hålen till rören innan jag hann fånga den så tog jag en ny från samma karta trodde jag men så var det en sömntablett  jag råkade ta inte en light heller utan en av dom starka som jag får hallucinationer av om jag inte lägger mig med en gång och blundar


jag hade precis kommit hem från gårda textil köpt tyget till klänningen som ska vara klar imorn emma ringde och ville fika hon kom hem till mig halv tre jag kommer inte ihåg nånting nästan jo små frekvenser hon frågade hur jag mådde efter vi hade pratat i telefon och jag ringde sjukvårdsupplysningen samtidigt jag var alldeles för stressad för att somna jag har för mycket att göra för att sova på dan helt fel men så går det när man har flera tabletter på samma ställe hon ringde jag gick fram till fönstret


bytte kläder och blev peppad och gjorde en konstig frisyr med luggen i en mittbena och två små flätor i hårnålar över den tupperade massan och en knut emma sa att jag hade en jättefin frisyr jag blev förvånad och sa men jag har ju ingen frisyr gick till spegeln och kollade kom inte ihåg att jag hade gjort värsta frisyren vi satt i köket jag skulle gå till skafferiet men kunde inte gå rakt så jag kom till ytterdörren istället det var tur att emma var där vi skrattade vispade sojamjölk i en skål



när hon stack började jag sy klänningen drack kaffe i panik ville inte somna klänningen ska fotas imorn idag torsdag


sen kom marita och hälsade på vi kollade på tv jag började vakna till liv  det har verkligen vart en konstig dag

Av helmi - 13 november 2008 05:09

Av helmi - 13 november 2008 05:07

Av helmi - 5 november 2008 14:57

nu är bilderna på simone weil klara! ett projekt mindre att oroa sig för i dessa hektiska tider bilderna är skickade och antagligen i helt fel format men det känns ändå helt fantastiskt att jag har fått det överstökat nu

Presentation

Omröstning

magnetic fields?
 vet inte
 nej
 ja
 fy i helvete
 fantastiska

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards