Alla inlägg under april 2009

Av helmi - 15 april 2009 18:03

igår var den konstigaste dagen. klockan halv sju på morgonen kom ett par män och tog bort allt jag hade i badrummet. kakel badkar golv väggar handfat lampknappar osv. kvar stod ett betonggolv en toalett och mörka träväggar


jag blev fasthållen på en brits på sahlgrenska klockan halv två. jag skulle ta blodprov men blev så chockad att en psykolog fick sitta och hålla mig i handen. min kropp ville rycka i olika spasmiska rörelser jag promenerade hem till pappa och vi gick till dagis och hämtade john armen gjorde ont.


sen fick jag besök vi sprang till hemköp tre minuter innan de skulle stänga och köpte mjöl bakade bröd med oliver i. jag gick upp när han gick till jobbet halv sju och kunde inte somna om. känns som att jag har råkat göra nåt väldigt förbjudet eller tabubelagt om inte annat. det måste sluta vara en såhär


totalt 7 timmars sömn sen i söndags natt

Av helmi - 8 april 2009 15:53

petra skrev på facebook om kuddkriget på järntorget. det var medan jag var dubbelbokad i skolan på trapphuskonsert och öppet hus och tygpåsförsäljning


dun hade flugit i motljus


hur kunde jag missa detta, det låter så otroligt fint. hon skriver fint. vill träffa på henne helt oväntat nånstans ute. jag undrar hur hon mår nu








snart ska jag åka till stockholm. då får jag träffa amanda! och då får jag tillbaka min klänning som jag sydde på wendelsberg för ett år sen. sen var grå och jag hade på mig den varje dag i ukraina. 









idag ska jag och en till jobba ensamma på hagabion väldigt läskigt. vi klarar knappt av att göra rätt när de andra är med. hur ska detta gå?












på måndag ska jag till ett kollektiv i en fin stuga på linnegatan och hälsa på. hyran är hög och man måste dela rum. och jag råkade säga att jag kunde på måndag. det kan jag ju inte alls när jag tänker efter. vi ska ju repa med kören












det är skönt att sova och sen inte komma ihåg att man har drömt nånting. det kanske är så det känns när man är död tänk om det känns som att man sover och inte kan vakna och har ont

Av helmi - 5 april 2009 03:26

gråter över hemska jaktbilder som en har lagt upp. fy fan va sjukt det är att det är accepterat! fy fan! så jävla ologiskt att det i de flesta kretsar är mer okej att posera med döda rådjur blod på handen med tummen upp än att vara vegan. åter igen fy fan!


att man inte kan förstå att det inte är okej nånstans att ta någons värdighet på det sättet. ja okej folk kommer antagligen alltid att utnyttja och jaga varandra särskilt de svagare individerna det vill säga de som inte är som oss den mest intelligenta varelse på denns jord som mitt i äran att styra över världen också håller på att förinta den


men om man nu absolut måste äta något dödat kan man inte i så fall åtminstonde visa någon slags vördnad inför de icke mänskliga djur som ofrivilligt agerar försökskanin skor mat medicin cirkusartister och mans best friend fångade i koppel tvingade att rulla runt och räcka fram tassen och hoppas på at få en godis som innehåller slakteriavfall kan de inte få en endaste gnutta respekt när jägaren har skjutit renen måste han verkligen ta hundra bilder på sig själv och sin döda trofe och sen släpa den i. det är en speciell blick man kan få när de försöker försvara köttätande som om det faktiskt vore en moraliskt försvarbar sak. de säger "men kött är ju gott"


det finns nog inget som äcklar mig så mycket som fenomenet jakt det finns ingenting naturligt i att de ska springa omkring (eller köra omkring i bil) och leta upp försvarslösa djur och skjuta ner dem med vapen de inte ens tillverkat själva. om det på nåt sätt skulle gå att försvara skulle det vara att jaga med sina egna klor och sen äta köttet med sina ehm huggtänder. det säger ju sig självt att dagens människa inte riktigt är ämnad att äta kött. eller?!

Presentation

Omröstning

magnetic fields?
 vet inte
 nej
 ja
 fy i helvete
 fantastiska

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards