Alla inlägg under februari 2009

Av helmi - 28 februari 2009 14:28

trött och rastlös på samma gång jag vill bara skjuta mig själv i huvet för att jag ligger på min säng och gör ingenting men jag sov inget inatt för efterfesten slutade när den tredje vagnen gick och den tog jag och ebba till järntorget. sen tänkte jag och funderade över såna där viktiga saker som man inte hinner tänka på när andra är med så jag hann inte sova sen ringde jag min bror och åkte med honom och j till reningsborg. jag köpte


en fin ram

en blommig kakburk

en fin väska

en fin spegel


och


ett riktigt stort träd! 


jag tror att man blir glad av gröna växter och träd, så jag kanske verkligen behöver ett i lägenheten, ett som dom inte hugger ner som dom gjorde med min finaste björk för att den skymde solen för grannarna.


jag ska döpa trädet och det kommer få det så mycket bättre hos mig än inne i en hetsig affär med stressade människor som bara går rätt in i kvistarna utan att ens säga förlåt.


jag ska ta ut mitt sybord och ställa det nånstans så att trädet kan få stå där istället. vad ska man med ett sybord till om man ändå bara syr på köksbordet? 


men jag vet inte hur jag ska få hem det. det är verkligen jättestort och måste stå upp på vägen så inte jorden åker ut ur den gigantiska krukan. man får väl hyra nåt flak och frakta hit det



och idag har jag faktiskt hunnit spela trumpet i en hel timme

Av helmi - 28 februari 2009 08:30

jag vaknade och skulle skriva ner drömmen men jag visste inte om jag var vaken eller inte så jag skrev ner på både min gamla telefon, som jag inte har längre, och på den som jag har nu samtidigt för att vara helt säker på att jag var vaken och upptäckte att jag gick på en tågräls fick en massa elstötar i fötterna och kollade på en skylt där det stod varning för tågrälsen den kan ge elstötar. då förstod jag att jag inte var vaken. jag hamnade nånstans i usa och satt i en park det var kväll och jag fick en hund av nån en sån där som båtman men när jag vände mig om så krympte den till en liten liten med grisnäsa och sprang omkring och skällde och jag skrek för jag kom på att jag var allergisk mot päls. jag gick in i ett gigantiskt väldigt amerikanskt hus med smaklösa krimskramssaker på väggarna. i köket hängde du kastruller ovanför nån slags köksö, taket var så långt upp att man nästan inte såg det du skrattade och hoppade ner från diskbänken och kramade mig jag gav dig en puss på halsen och jättemånga på kinden sen lämnade jag hunden hos dig och väskor med saker i och gick till en affär och försökte köpa strumpbyxor men det fick jag inte om jag inte köpte en hög med nytvättade handdukar och lakan invirade i en sovsäck. jag ville inte det, men det gick bra ändå tror jag. på vägen ut träffade jag en som går på min skola och han var ledsen så jag kramade honom jättehårt i en halvtimme sen sprang jag ut och ropade "jag har brottom till vagnen, jag ska till göteborg" han sprang efter för han skulle väl också till vagnen. det blev lite pinsamt så vi sprang på olika sidor av gatan. jag gjorde kullerbyttor nerför en backe och missade vagnen någon drog i min hand vi gick upp till en tredje våning av mölndal station där satte jag mig på en stol. nån sa att jag skulle sätta på mig bältet det såg ut som en bergodalbana på liseberg utan golv. och jag förstod att det var ett flygplan och fick panik och började gallskrika och vifta med armarna. kaptenen vände sig om och sa är ni klara! och alla skrek ja förutom jag och en som pekade på mig och sa "men hon kan ju inte åka med hon är ju bara fjorton år". då hamnade jag i en hiss och släpptes av nånstans i karibiska havet jag simmade runt och träffade några kompisar som hade en liten flotte då ringde min mamma och sa "det är bra om du har en reservflotte i en metallkedja om den första skulle sprängas i luften" sen vaknade jag upp i en affär i en liten by nånstans i mellanöstern, jag letade febrilt efter shampo

Presentation

Omröstning

magnetic fields?
 vet inte
 nej
 ja
 fy i helvete
 fantastiska

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards