Alla inlägg under mars 2009

Av helmi - 31 mars 2009 17:25

idag var jag i skolan kl elva, tigigare än så har det inte varit på flera månader sen promenerade jag hela vägen till kronhusgatan 2f efter frågeformuläret gick jag in i ekostore och hittade


(hör och häpna)


vit choklad som var vegansk!! jag trodde inte det var sant först. såhär var det: jag gick in bara för att köpa riskakor ungefär för jag förväntade ju mig verkligen inte att hitta en ny sorts choklad som var ätbar. det stod en kille som jobbade där vid godiset och kollade på nåt och sa hej jättehögt så jag blev lite rädd jag honom om det fanns nånting som innehöll choklad nästan vad som helst. bara inte mörk choklad. och han sa:


"ja! hela den här raden är bara vegansk choklad förutom den som är gjord på getmjölk hähähä öää"


jag sa

"vaaa äre sant!" 


han sa 

"ja det är säkert, den här är den godaste men den är slut men den är så jävla god" 


jag sa

"det är säkert du som har ätit upp alla!" 


han sa 

"ja eller hur, hähähehehehihihi" 


jag var så chockad att jag inte kunde med att stå och välja vilken jag skulle ta så jag tog den vita chokladen med tranbär. den kostade 30 spänn men det är väldigt värt at stödja nya vegangodisar. den heter


bonvita rice milk white bar cranberry

Av helmi - 28 mars 2009 16:29

drömde att jag var gravid och simmade i kanalen från brunnsparken liquid spear waltz dånade från högtalare brevid lyktstolpar jag kom hem och badade sedan var jag hos en läkare som särade på mina ben och tog ett kort jag kollade på bilden först var det bara svart sen såg jag att det satt massor av pyttesmå barn som fåglar på små pinnar flera hundra sen försökte jag förklara för min syster vi satt i hennes bil påväg till reningsborg jag fastnade mellan två lampor och ropade på henne men hon hörde inte

.

Av helmi - 24 mars 2009 00:16
http://www.youtube.com/watch?v=12PsUW-8ge4e.com/

Av helmi - 22 mars 2009 15:31

igår var jag på kvs vernissage på en fd fabrik den var väldigt fin. jag träffade på emil och emelie och johan sen skulle jag och steve till kvibergs marknad men vi hamnade på en loppmarknad i bellevue och köpte några ramar. sen gick vi in i en mataffär nära skf jag köpte en påse falafel för sju kronor. det är bra att hänga med s igen jag har saknat honom. men vi kommer nog inte fortsätta ses när vi inte går i samma skola längre


jag vill ut och resa i sommar kanske cykla nånstans hoppas att jag lyckas fixa min cykel snart. funderar på att måla den turkos med svarta prickar och korgen röd och sätta på lite plastblommor runt korgen. jag har inte cyklat sen jag lagade den för ett år sen. den gick sönder efter en vecka och det kändes så pissigt att jag inte ville cykla på ett år men nu börjar jag sakna det. jag vill ta med mig nån och cykla till havet med picksnick i cykelkorgen


nästa fredan är det critical mass då ska jag cykla 


det känns skönt att prata med vänner som har varit med över femtio samtidigt skrämmer det mig. det finns ingen integritet i göteborg och det finns alldeles för många här som jag har haft nånting komplicerat med. och dom känner varandra. kan man vara personlig med någon eller lita på någon helt och hållet jag har alltför många gånger fått bevisat för mig att jag inte kan det. det slutar så

Av helmi - 19 mars 2009 00:34

jag kanske inte vet vad jag vill jag vet i alla fall att jag verkligen inte vill gå på dejt och jag vet att jag inte vill jobba i sommar mer tankar om framtiden än så är överflödigt


jag  drömde att jag och olivias otroligt fula kusin som för övrigt är aningens korpulent hade nån slags träff under julgranen i nordstan vi låg på golvet och kollade på alla som julhandlade vi började kyssas oh tog av varandra kläderna och helt plötsligt ramlade vi ner i en underjordisk möteslokal där en order hade möte. min förra rektor var där han var förvånad över att se mig i och med att de hade hemligt möte vi började prata hetsigt om framtida könsroller i sverige och den naturliga utvecklingen bla bla bla och därför behövs inga feminister sa han och alla i rummet kollade på mig och sa att jag borde gå till doktorn jag hade ett sår i pannan som blödde

Presentation

Omröstning

magnetic fields?
 vet inte
 nej
 ja
 fy i helvete
 fantastiska

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards